شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

در سوگ پیامبر اکرم


 " اذا جاَء نصراللّه والفتح " چون این سوره از اسمان فرو آمد ، رسول خدا ( ص ) گفت : این سوره از وفات ما خبر می دهد ، که راه فنا می بباید رفت . آخرتر نظر وی به صحابه آن بود که سیّد ( ص ) از حجره بیرون آمد ،باطنش همه درد گرفته ، رخسارش زرد گشته ، تن ضعیف و نحیف شده ، یک دست بر کتف علی علی ( ع ) نهاده ، و دیگر دست بر دوش فضل ، از حجره به مسجد آمد ، دو رکعت نماز کرد ، پشت به محراب باز نهاد ، روی به یاران کرد ، از دیده او آب روان گشت . صحابه دانستند که سیّد ( ص) وداع خواهد کرد ، و آن دیدار بازپسین است ، که نیز جمال او نخواهند دید . سخن ملیح او نخواهند شنید . محراب از او جدا خواهد ماند .جهان از رفتن وی تاریک خواهد شد . جبرئیل نیز به سفارت نیاید . رضوان نیز به بشارت نیاید.
نومیدی بر رخسارها نشسته ، و چراغ شادی در سینه ها فرو مرده ، انفاس همگنان آوه و آه شده ، همه گوش فرا داشته تا سیّد ( ص ) چه گوید ؟ سیّد به لفظ شیرین و سخن پر آفرین گفت : "ای یاران من ،ای عزیزان و ای غریبان، ای مهاجر و انصار،بدرود باشید که عمر ما را نهایت آمد و حساب ما فذالک شد،و دیدار ما باقیامت افتاد.شما را بدرود می کنم و همه امت را که هستند و خواهند بود بدرود می کنم.سلام من به همه امت رسانید و بگویید: ما را آرزوی دیدار شما بود،لیکن اجل کمین بگشاد و مرگ شبیخون آورد،از حضرت آمدیم و باز به حضرت رفتیم،سنت من نگاه دارید.فریضۀ حق بگزارید،نماز نگاه دارید،بندگان را نیکو دارید،یتیمان را بنوازید،همه را بدرود کردم،همه را به خدا سپردم.خداوندا همه را به تو سپردم،به بوبکر و عمر و عثمان و علی (ع) نمی سپارم.آدم به فرزند سپرد.موسی به برادر سپرد.خداوند!من همه را به تو می سپارم.نگاه دارشان تو باش،و در حمایت و رعایت خودشان بدار".

از کشف الاسرار فضل الله میبدی

نظرات 2 + ارسال نظر
یه دل دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1385 ساعت 12:38 ب.ظ http://montazer-zaman.blogsky.com/

سلام
ممنون
واقعا وب قشنگی داری و پر محتوا
واقعا خسته نباشی

ندا سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:27 ب.ظ http://neda0022.blogfa.con

با سلام و دروود بر شما
وبلاگ و نوشته های زیبایی دارید
من شما را لینک می کنم
خوشحال میشم شما نیز این کار را انجام دهید
بدروود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد