شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

شباهنگ

برای صلح عدالت و آزادی

وب فاصله ها را کم کرده است؟

نزدیک ۱۶ سال پیش که کتاب " موج سوم " اثر" الوین تافلر " به فارسی ترجمه شده بود . بسیاری از نظرات او برای خیلی ها عجیب می نمود . در آن زمان ما در دانشگاه شیراز درس می خواندیم چیزی به نام  موبایل و حافظه فلش و دوربین دیجیتال و .. مصداق خارجی نداشت .با آنکه رشته کامپیوتر و واحدی به نام کامپیوتر در دانشگاه تدریس می شد اما رایانه و لب تاپ و وب و وبلاگ به عنوان امروزی مصداق خارجی نداشت. تافلر در کتاب خود  از سه موج نام می برد که ابتدا از انقلاب کشاورزی  و بعد انقلاب صنعتی و سرانجام از موج سوم به نام انقلاب الکترونیک و دهکده جهانی یاد می کند....

امروزه بسیاری بر این عقیده اند که : پیشرفت فن آوری فاصله انسان ها را زیاد تر کرده است ، بر عکس عده ای معتقدند که وب ( تارما ؟ ) فاصله ها را کم کرده است.برای اطلاع بیشتر مقاله ای را که در شبنم با عنوان  " معرفی چند سایت مفید " در شبنم نوشته ام مطاله فرمایید و سپس نظر خود را بیان فرمایید.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
بابای مینا و مینو چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:57 ق.ظ http://minaminoo.blogfa.com

سلام
شرمنده کردی. سال نو مبارک.
کم مینویسم که کمتر چرند بگویم و خودت میدانی که اصولا کم حرف هم هستم و اینطور بهتر است.! ضمنا برای نوشتن باید روح دلیلی برای نوشتن بیابد ، که عمدتا نمی یابد یا کم می یابد.!!
گرفتار و پای بند عیال هم هستم. ولی انصافا مانعی برای وبلاگیدن من نیستند. گیر اصلی خودم هستم.کرم از خود درخت است.!
به تو هم سر میزنم ( شباهنگ) ولی اخیرا نه! حتی به سایت خودم هر سری نزده بودم. گرفتار جمع کردن کارهای آخر سال بودم و در عید هم گرفتار لختی سرداب گونه ی تعطیلات عید شده بودم و بیشتر کتاب می خواندم تا اینترنت.
بچه هات را ببوس.قربانت - سعید

سایه چهارشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:50 ب.ظ http://www.sayeaftab.blogsky.com

سلام سال نو مبارک امید وارم شروع وتا پایان سال برای شما با بهترینها باشد. موفق باشید . مثل همیشه مطالب ارزئده و مفید بودند.
در ضمن مممنون مه یادی از من کردین
خیلی خوشحال شودم
ایران نبودم ویک مقدار کار داشتم .
با آرزوی موفقیت برای شما
امیدوارم سال خوبی رو در کنار خوانواده داشته باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد